Dakaro lietuvių – lenkų ekipažas mūsų hospisui,
hospisas mūsų lenktynininkams. Tarpusavio pasikeitimas motyvaciją,
padrąsinimas, kovos iššandymais, pasitikėjimo, malda, tarpusavio
parama, siekiant tikslų. Kartu nuvažiuosime ir nugalėsime. – s. Michaela Rak
Kviečiu kasdien sekti Dakaro Ralio informacijas mūsų
puslapyje…(Atnaujinta: 2016-01-20 19:41)
Diena 14 (Sugrįžimas)
Prieš paskutinės dienos startą buvo dvejopas jausmas:
Iš vienos pusės tik 180 kilomterų lenktynių trasos.
Iš kitos, suvokimas, kad privalai ją įveikti be klaidos. Kad privalai būti finiše.
O tai jau atsakomybė.
Prabėgo paskutinis šio Dakaro greičio ruožas kaip ir visas Dakaras.
Po jo – finišo podiumo ceremonija. Visų lauktas pasirodymas, kuomet pervažiavęs per pakylą gali pasakyti – AŠ FINIŠAVAU DAKARE!
Po to ateina tuštuma. Nes nuo praėjusio Dakaro pabaigos užaugus pasiruošimo vajui, o paskui ir beprotiško tempo lenktynių sukuryje įpranti gauti nuolatinę bei koncentruotą dozę išbandymų.
Po finišo iškart gauni veiklos abstinenciją. Nėra tempo, nėra žaibiškų sprendimų priėmimo poreikio, nereikia būti susitelkus į kumštį. Ateina tuštuma…
Nors išoriškai mes šypsomės, tačiau kiekvienas panirsta į save pasamoningai analizuoti gautos informacijos. Daugiau…
Pridavėme kovinius žirgus į uostą.
Karštas pusdienis saulėj.
Judam į oro uostą.
Daugiau…
Per mus praėjęs iššūkių uraganas be abejonės paliko pėdsaką kiekvieno komandos nario pasamonėje.
Kai susigulės informacija, kiekvienas atrasime naujų supratimų. Taip būna kaskart.
Dabar tiesiog pasimėgaukite lengvu vaizdu ir pabūkime drauge 🙂
Daugiau…
Tokia Dakaro statistika mūsų naudai.
Viso to negalėčiau padaryti be savo KOMANDOS.
Be PARTNERIŲ – tai nebūtų pasiekiama.
Be JŪSŲ – DRAUGŲ, tai irgi nebūtų įmanoma.
Viskas veikia tik bendroje, vieningumu paremtoje, SISTEMOJE.
Mielos Ponios ir Ponai:
Dakaras baigėsi, PRASIDEDA DAKARAS!
#DakarNeverEnds
Daugiau…
Diena 13
Visi greičio ruožai įveikti.
Buvo sunku. Ne taip kaip planavom.
Bet mes ČIA!
Ir JŪS DRAUGE!
Ačiū, kad esate!!! 🙂
Judam 400km į Rosario kur galėsime Jus oficialiai pasveikinti su Dakaro finišu ir PERDUOTI SVARBIĄ ŽINUTĘ! Daugiau…
Finišas: 20
WP3 – 20
WP2 – 23
WP1 – 23
Starto pozicija šiandien: 26
Pozicija bendroje įskaitoje: 27
Daugiau…
Kuo ji ypatinga?
Du pagrindiniai elementai šeštadieniui:
– Greičio ruožas. Ganėtinai neilgas – tik 180 km. Bet kiekvienas jo metras privalo būti įveiktas. Plius dar virš 500 km reiks naudotis bendro naudojimo keliais.
– Finišo ceremonija/podiumas Rosarijuje. Tai visų laukiama akimirka, nuo kurios Jūs vėl lauksite kito Dakar‘o 🙂 Daugiau…
Mano sūnui Nojui šiandien sukanka 18 metų!
Tąja proga jaunuolis laikys praktinį vairavimo egzaminą 🙂
Fingers crossed! Daugiau…
Diena 12
Tai buvo vienas ilgiausių greičio ruožų – beveik 500 kilometrų.
Greičio ruožas buvo labai techniškas, šiose vietovėse vyksta ir vienas iš WRC ralio etapų. Kita jo dalis vyko kalnuotose vietovėse su siaurais pravažiavimais.
Labai daug dulkių. Daugiau…
Dulkių diena. Vien paskui Antaną 150 km pravargom kol apsilenkėm.
Ilga buvo diena. Labai techniška. Lenktynių distancijos per akis, kad prarastum koncentraciją.
Preliminariai šiandien 25, absoliučiai 26.
Ryt finalas! Daugiau…
Priešpaskutinė lenktynių, kurios niekad nesibaigia, diena!
Šiandieną daug keliausime. Viso per dieną reikės įveikti 931 km.
Vykstame į žymųjį Cordoba regioną. Čia istoriškai vyksta dar vienas svarbus automobilių sporto renginys – WRC (World Rally Championship), išvertus į lietuvių kalbą – Pasaulio ralio čempionatas.
Dalį kelių, spėju, organizatoriai panaudos būtent iš Pasaulio čempionato trasų. Tačiau, privalomai, ir Dakar‘ui budingų elementų.
Dienos greičio ruožas netrumpas – 481 km.
Dėl ne kaip susiklosčiusios vakar dienos turėsime žemą starto poziciją. Geroji, naujiena, sukvežimiai šiandieną važiuos gerokai trumpesne trasa. Jie turės įveikti tik 281 km. Tad jų startas, po lengvųjų automobilių.
Mūsų startas 17:52 val. Lietuvos laiku.
Ačiū, kad esate drauge! 🙂 Daugiau…
Diena 11
But still … We are still on track and we are heading forward despite everything! Daugiau…
Daug jausmu ir filosofinių minčių šiandien 🙂
Pradėsiu nuo pradžių. Dakaras palengva keliauja į finišą. Strategiją turim. Tikslus irgi. Pas mus dvidešimtuke pilna greituolių, kurie nori mus aplenkti ar kuriuos mes.
Šiandien nusprendėme buti greiti, bet techniški. Pirmus 100 km viskas vyko kaip per sviestą. Staiga pajutom, kad po šuolių kažkas po automobiliu kliūna. Sustojome pažiūrėti. Pasirodo išlindusi automobilio kėlimo koja. Ir bala vairo stiprintuvo skysčio po automobiliu. Išsimontavo prieš dvi dienas dėl patikimumo pakeista jungtis.
Keltuvą susitvarkėm. Vairo stiptintuvui – amen.
Tai reiškia 330 km su tokiu vairu, kuris praėjusiais metais man sulaužė riešą. Perspektyva ne kokia.
Tačiau kito kelio nėra. Keliaujam į priekį.
Pakeliui vėl gelbėjam mūsų komandos bičiuliui, lenkui, Adam Malysz. Bandant jį traukti iš fesh fesh nutrūksta vilktis. Skolinam savają.
O tada 5.5 valandos kančios.
Įsivaizduokit, kad Jums stovint per alkūnes pusiau sulenktomis rankomis duoda laikyti 100 kg svarmenį (liaudyje vadinama štanga). Vieną ir kitą galą nuolatos veikia nenuspėjamos milžiniškos jėgos. Ir taip be perstojo penkias su pusės valandos.Tai taip man teko atvairuoti greičio ruože.
Nesiguodžiu, dalinuosi 🙂
Filosofinių minčių kilo daug.
Prisiminiau filmą "Desperado" (pamenat, su Antonio Banderas).
Dakarą pradėjau lyginti su teroristu. Kuris pradžioj bando palaužti psichologiškai, emociškai. Paskui techniškai. O paskui jau ir sveikatą gadina.
Prisiminiau ir anekdotą apie krokodilą Geną ir Knysliuką. Kai nei rankyčių nei kojyčių nejautė.
Nepasakojau ankščiau, bet ranka po praėjusių metų istorijos Dakare neveikė kaip norėjau. Buvo sunkumų. Dabar ji gavo tokių smūgių… Šaldau ir keliausiu vaistų nuo skausmo. Tikiu, iki ryt susitvarkysiu.
Šiemet nebuvo nei dienos be istorijų, kurių nepageidaučiau.
Kad ir ką nori pasakyti Visata, vis tiek viską padarysim iki galo. Padarysim geriausia ką galim!
Šiandien 36. Absoliučiai 26 pozicija.
Liko TIK 2 dienos! 🙂
PS Gavau pravardę. Greičio ruožas buvo neralus. Į jo pabaigą, sakau šturmanui:
Seba, but stage is great, right?
Jis tyliai atsako: You are Robocop…
Vyčio genai. Pas Jus tokie patys
Daugiau…
Trys dienos iki Dakar‘o finišo! 🙂
Ketvirtadienio greičio ruožas laukia netrumpas – 431 km. Dar iki jo turėsime įveikti beveik trijų šimtų kilometrų ilgio pervažiavimą.
Nusimato karšta diena. Sinoptikai sako, kad ralio regione tvyros virš 40 laipsnių karščio.
Šiandieną trasa bus labai įvairi. Smėlis, fesh fesh dulkės, akmeningi ruožai, upių vagos, sudėtingos konfigūracijos žvyrkeliai, bekelė – paragausime visko.
Mūsų startas numatomas 15 val. Lietuvos laiku.
Ačiū, kad esate drauge! Daugiau…
Diena 10
Dešimtos dienos trasa driekėsi ypač atšiauriose gamtos sąlygose, didžioji jos dalis vyko bekelėse.
Mus pasitiko aukštos kopos, smėlio audros, „fesh fesh“.
Daugiau…
21 šiandien. Pakilom į 25 absoliučioje įskaitoje.
Pagaliau gavom daug smėlio. Buvo labai įdomi diena. Smėlis įvairus – minkštas, klampus, šlapias, kietas, su akmenimis, su uolomis, su krūmynais, žodžiu – visa paletė.
Vieną kartą stojom keisti ratą.
Du kartus buvom užklimpę, bet išsivadavom labai greitai. Pagrindinis niuansas, kuris mums atėmė apie 25 minutes laiko tai, kad vieno sustojimo metu buvo smėlio audra, o man, pradarius duris, išplėšė duris iš mano rankų ir nubloškė nuo automobilio. Būtų juokinga, bet kol sudėjome išplėštas dureles atgal, užtrukome labai daug. Pasirodo, būna ir taip. Dabar važiuojam į bivaką.
Liko dar 3 dienos! Daugiau…
Dakaras, toli gražu, ne piknikas prastu keliu.
Tai maratonas bekelėje, sunkiai pravažiuojamuose smėlynuose, akmenynuose, upių brastose, todėl teko nemažai išbandymų mūsų "Juodojo Vanago" automobiliui ir technikams nesudėjusiems bluosto.
Nepaisant iššūkių ir sunkumų, mes kovojame ir kaupiame patirtį.
O mums sekasi ne taip jau ir blogai 🙂
Lenkiame ekipažus, 9-tame etape finišavome kol kas aukščiausioje 25 pozicijoje Dakare šiemet, o bendroje įskaitoje kylame aukštyn į 26 vietą Daugiau…
Sudėtingiausia Dakaro diena.
Trasa drieksis ypač atšiauriose gamtos sąlygose, 80% jos vyks bekelėse.
Mūsų laukia „fesh fesh“ miltai, akmeningi intervalai ir išdžiūvusios upių vagos, aukštos klampaus smėlio kopos.
Šiame greičio ruože spręsis daugelio ekipažų sportinio rezultato likimas.
Prognozuoja kiek vėsesnę nei vakar dieną. Visgi, pavėsyje termometro stulpelis rodys virš 35 laipsnių karščio.
Mūsų starto laikas 15:41 val. Lietuvos laiku. Daugiau…
Diena 9
Kalbant apie lenktynes, Dakaras pagaliau prasidėjo.
Turime daug smėlio, lenktyniaujame apsupti sunkvežimių lyderių desanto. Mėsmalė.
Lenkiame daug tiesioginių savo konkurentų, tačiau abi dienas turėjome techninių problemų – dugno apsauga kliudėme akmenį ir praradome elektrą, kitą dieną remontavome pusašį, netekome stabdžių ir sankabos.
Praradome daug minučių. Tai, ką išlošėme, teko atiduoti atgal. Nepaisant visko, pakilome į 25 vietą bendroje įskaitoje.
Dakaras tęsiasi… 🙂 Daugiau…
Buvo laikas, matyt, nebūčiau supratęs klausimo.
Arba būčiau pasakęs, kad tai galimybė daryti ką nori.
Dabar man LAISVĖ, tai galimybė būti autentišku, t.y. SAVIMI.
Laisvė brangi. Tiesti savą kelią visada milžiniška investicija. Tačiau keliauti juo – didelė privilegija. Nes tai MŪSŲ KELIAS. Kelias, kurio troškai ir kuriuo tiki.
Iš tiesų, LAISVĖ, tai – ATSAKOMYBĖ.
Kurkime, puosėlėkime ir saugokime savo kelią drauge! Daugiau…
Dėl ekstremalaus karščio buvo sustabdytas greičio ruožas. Temperatūra pavėsyje perkopė virš 40 laipsnių karščio. Tokios sąlygos jau yra pavojingos, todėl organizatoriai priėmė sprendimą trumpinti greičio ruožą trečdaliu.
Tokios mėsmalės senokai neturėjom.
Prieš greičio ruožą priėmėm strategiją, kad dirbsim kaip chirurgai su skalpeliu, nedarysim nei vieno nereikalingo judesio, saugosime automobilį, bet, visgi, važiuosime greitai.
Viskas vyko pagal planą, vėl pamatėme, kad kuo sudėtingesnės sąlygos, tuo mums yra geriau.
Startavome drauge su sunkvežimiais iš 35 pozicijos, sparčiai kilome į priekį, tikrai turėjome gerus rezultatus.
Trasoje apsilenkėme labai daug varžovų. Ten, kur kiti stovėdavo, mes sugebėdavom važiuoti.
Tas džiugina. Tačiau greičio ruožo vidury išgirdau priekiniam kairiam rate garsą, supratau, kad lūžo pusašis. Stojom keisti. Nors sustojome iš karto, tik išgirdus, bet pusašis su savim pasiėmė ir stabdžių vamzdelį. Vadinasi likom be stabdžių.
Pusašį pasikeitėm, bevažiuojant toliau tokiom sudėtingom sąlygom ir su tiek dulkių, supratom, kad užkimšo sankabą ir mes likome be stabdžių, be sankabos ir tik su 2, 3 ir 4 pavaromis.
Tai buvo karščiausia diena. Daugiau…
Bolidas sutvarkytas. Trečiajame WP4 – 28-ti.
———————————
Ekipažui dingus iš radarų po 1-ojo WP, komandą pasiekė informacija, kad yra techninių problemų – lūžo priekinis pusašis. Šiuo metu Benediktas Vanagas drauge su šturmanu Sebastianu Rozwodowskiu stovi greičio ruože ir bando prikelti kovai savo „Juodajį vanagą“.
Pranešime, kai tik turėsime daugiau informacijos
———————————
WP1 – 21
WP2 – 20
WP3 – 28
Rezultatai realiu laiku: http://racing.gf.lt
Starto pozicija šiandien: 35
Pozicija bendroje įskaitoje: 27 Daugiau…
Šiandieną Jie visiems palinkėjo sėkmės. Ir pridūrė, kad jos tikrai prireiks 🙂
Šios trys dienos bus esminės pozicijų susiformavimui Dakare.
Taigi, kas mūsų laukia šiandieną?
90% trasos: offroad + navigation. Tai reiškia, kad kelių nebus, naudosimės smėlynais, kopomis ir upių vagomis. Ten, kaip žinia, nesunku paklysti.
Nors greičio ruožas santykinai neilgas – 285 km, tačiau vidutinis greitis dėl trasos sudėtingumo bus neaukštas.
Mūsų startas – 15.28 Lietuvos laiku.
Ačiū, kad esate drauge! Daugiau…
Diena 8
Ech, tie telefoniniai komentarai… 🙂
Čia esame JOKIO (na gerai, labai blogo) ryšio zonoje! Jei kada burnosite ant duomenų perdavimo spartos Lietuvoje, šiukštu, nevažiuokite iš Lietuvos 🙂
Paskaičius žinutę pačiam atrodo, kad į Puntuko brolį atsitrenkiau 🙂
Iš ties, buvo visai darbinis įvykis. Siaurame apsisukime po dugno apsauga praslydo šiek tiek aukštesnis akmuo. Aišku, jis sukėlė smūgį. Panašių pasitaiko ne vienas kai važiuoji ypač akmeninga trasa. Dugno apsaugos tam ir padarytos.
Taigi, atsijungė greita jungtis (ji reikalinga norint greitai pakeisti akumuliatorių). Dabar technologiją patobulinom. Panašus atvejis nebepasikartos.
Išmintis kaupiasi, kai darai išvadas iš gautos informacijos (čia aš nebūtinai apie save) 🙂
Sveikinu, Dakaras pagaliau prasidėjo!
Pirmajame greičio ruože šiandiena buvau dulkių įkaitas sunkvežimių apsuptyje.
Pradžioje atrodė, kad antroji trasa bus tokia kaip ir pirmoji – greita ir daug dulkių.
Bet greitai mus „įmetė“ į smėlį ir tikrai prasidėjo labai sudėtingas etapas.
Galvojau, kad automobilis fiziškai nevažiuoja, nes buvo be galo klampu, bet po to supratau, kad ne viskas taip blogai
Ir tai dar ne viskas. Važiuojant 9WP visai nedideliu greičiu stipriai atsitrenkėm į didžiulį akmenį, kurio nepamačiau ir visiškai dingo elektra.
Tai praradom turbūt apie 15 – 20 minučių kol suradom problemą ir sujungėm pagrindines elektros jungtis.
Dabar esame finiše, važiuojam į bivaką. Daugiau…
Pavadinčiau tai auksiniu narveliu.
Startą gavome tarp 1 ir 2 vietos sunkvežimių. Prieš juos dar 2 Kamazai.
Sunkvežimiai tokie dulkių siurbliai… 🙂
Visus 160 km dulkėse. Šį tiesiog reikėjo pravažiuoti. Kai nieko nematai, tai niejo ir padaryti negali.
Akyse, burnoje vien smėlis.
Tikėkimės antroje dalyje bus geriau.. Daugiau…
FINIŠAS: Finišuoja pirmieji lyderiai! Nors atrodė, kad nugalės solidžią persvarą susikrovęs „El Matador“ Carlos Sainzas, tačiau paskutinėje atkarpoje iš jo pergalę išplėšė 12 sekundžių greitesnis buvęs Nasseras Al-Attiyah. Trečias lieka nuostabiai važiavęs Stephane Peterhanselis, kuriam beveik pavyko likviduoti daugiau nei 6 pirmojoje dalyje prarastas minutes. Nesekmė ištiko turbūt visų laikų geriausią Dakaro naujoką – Sebastieną Loebą, pranešama, kad jo automobilis stovi greičio ruože. Šiuo metu prancūzas su šturmanu bando suremontuoti savo „Peugeot“ ir pasiekti finišą. Puikius rezultatus pasiekė ir prieš kurį laiką motociklų įskaitoje dominavęs Cyrilas Despres bei buvęs „Ford“ pasaulio ralio čempionato komandos lyderis Mikko Hirvonenas, užėmę ketvirtąją ir penktąją vietas. Nesiseka amerikietišką „Gordini“ bagį vairuojantiems Robby Gordonui, išbasčiusiam daugiau nei valandą ir jo komandos draugui Sheldon Creed, nuo lyderio pirmojoje dalyje atsilikusiam daugiau nei 3 valandas. WP4: WRC veteranai dominuoja pirmuosiuose 4 WP. Jie užima pirmąsias 4 pozicijas rikiuotėje. Pirmasis – Al-Attiyah iš Kataro.
Stipriai šiandien atrodo Mikko Hirvonnen. Gal suomiai turės naują Ari Vatanen?
Kol kas pirmajame penketuke nematyti jo “įprasto gyventojo” Stephane Peterhansel.
Publikos favoritas Robby Gordon trasoje dar WP1 kažkur iššvaistė beveik valandą, toliau važiuoja sau įprastu tempu. Benedikto Vanago rezultatai:
WP9 – 25
WP8 – 25
WP7 – 25
WP6 – 26
WP5 – 32
WP4 – 32
WP3 – 32
WP2 – 32
WP2 – 31
WP1 – 31
START – 33
Position: 27 įskaitoje Daugiau…
To laukiame su sveiku sportiniu azartu.
Pirmadienio greičio ruožas, kaip ir šeštadienį susideda iš dviejų dalių.
Pirmoji, bus greita bei labai techniška.
Antrojoje – komandų lauks pirmoji šių metų Dakar‘o pažintis su smėliu. Kuris, žinome, gali pakišti koją.
Į ką dar reikėtų atkreipti dėmesį. Į tai, kad šturmano pozicija antrojoje dalyje bus dar svarbesnė.
Navigavimas, vieta, kur paslydus, gali nemažai išlošti arba pralošti. Bendras dienos ilgis šiandien 766 km., iš jų 393 km. vyks greičio ruože.
Mūsų ekipažo startas 15.05 val. Daugiau…
Diena 7 (Poilsio diena)
Laisvadienį išnaudojome technikos regeneravimui. Tai būtinybė, norint toliau varžytis sudėtingiausiose planetos lenktynėse.
Nuo varžybų trumpam atitrūkome aplankę Saltos (miesto, kuriame įsikūręs bivakas) vaikų ligoninę.
Argentinos žmonės Dakar‘ui skiria daug dėmesio. Norėjosi nors dalelę to atiduoti atgal.
Apsikeitėme teigiamomis emocijomis ir mažiesiems fanams palinkėjome vieni kitiems įveikti savo Dakarą. Daugiau…
Tai praėjusio Dakar’o nugalėtojas (keturračių motociklų įskaitoje) ir “General Financing – Autopaslauga by Pitlane” komandos bičiulis, lenkas – Rafal SONIK.
Rafal daug padėjo Sebastianui gaunant reikiamus įgūdžius startuoti Dakar’e. Jie net gruožio mėnesį buvo iššskridę į JAE, treniruotis navigavimo subtilybių dykumoje.
Atsidėkodami Rafal’iui padovanojome mano, drauge su "Vostok Europe" kurtą laikrodį Benediktas Vanagas White Edition. Daugiau…
Dakare turiu tradiciją. Keletą kartų prisėdu išlieti mintis ant popieriaus. Išbandymo metu daug kirba galvoje. Paskui viską užkloja storas dulkių sluoksnis. Patirtys, žinoma išlieka pasamonėje.
Daugiau…
Diena 7
Atvykę į Salta, Argentinoje (kur šiandien vyks poilsio diena) naktį, mieste, matom būtent tokį vaizdą!
Pradžioj, galvojau, pasivaideno 🙂
Taigi, čia Dakaro fanai iš Bolivijos. Atvyko stebėti lenktynių. Nebūtinai Jie žino kur yra Lietuva, bet VYTĮ Jie pastebėjo (šiek tiek adaptavo) ir būtinai panoro Jį vežtis su savim.
Dėl geografijos žinių stokos nesijaudinkim, mes čia tam ir esam, kad praplėstume 🙂
Juk #smagu tai matyti?
Daugiau…
Greičio ruože atvykome 32, absoliučioje įskaitoje užimame 27 vietą.
Šiandien turėjome 2 greičio ruožus: vieną Bolivijoje, kitą Argentinoje.
Viskas pagal planą. Tik keletas niuansų pakišo koją ir atėmė apie 10 min nuo geresnio rezultato.
Bolivijoje pamatėme nuo kelio nulėkusio ir ant krūmynų pakibusio lenko Adam Malysz (mūsų bičiulio ir daugkartinio pasaulio slidžių šuolių čempiono) Mini. Šturmanas jau buvo pasiruošęs virvę, tad nusprendėm Jam padovanoti 30 sekundžių savo laiko. Nuvažiavus nuo kelio prasmegom į be galo birų smėlį. Kol išsivadavom, praradom apie 6 minutes.
Dar keltą minučių praradom Argentinos greičio ruože dėl navigavimo niuansų.
Dabar komanda "General Financing – Autopaslauga by Pitlane" vyksta į Saltą, kur sekmadienį turės poilsio dieną!
Daugiau…
FINISH – 32
WP8 – 30
WP7 – 30
WP6 – 28
WP5 – 27
WP3 – 29
WP2 – 30
WP1 – 30
—————————-Dienos starto pozicija: 33
Vieta Bendroje įskaitoje: 26
Rezultatus ir ekipažų judėjimą trasoje realiu laiku stebėkite:
http://racing.gf.lt
Daugiau…
Kas mūsų laukia neįprasto šiandieną? Na, gal, kad lenktyniausime 2 valstybėse.
Tai du atskiri greičio ruožai, tarp kurių yra distancija, kurią privalai įveikti tiksliu laiku. Antrojoje atkarpoje startuoji tokiais pačiais intervalais kokiais finišavai pirmojoje.
Bendra greičio ruožų distancija – 336 km. Per dieną viso turėsime įveikti 817 km.
Tai paskutinė diena aukštikalnėse. Trasa bus techniška, akmeninga, lauks daug upių kirtimų. Startuojam 15:38 val.
Daugiau…
Diena 6
Kiekvienam savas #Dakaras Daugiau…
Prieš startą nusiteikėm – greitai, bet švelniai (gentle but fast). Labai jau ilgas greičio ruožas. Ten tiek visko gali nutikti.
70 km nuo starto pramušėm ratą. Stojom keisti. Greitas sustojimas, bet 2 dalyvius praleidom.
Sunku nupasakoti, kokio ilgio distancija yra 543 km. Mūsų atveju 6 valandos nuolatinės koncentracijos. Kai kiekvieną milisekundės dalį turi puikiai žinoti, ką darai ir priimti sprendimus.
Likus 90 km iki finišo ratu kabinau uolą
ir atlikau milžiniškų uolų pilnos pievos inspekciją. Kol numušiau greitį, praradom 3 ratus. Atsarginiai likę buvo tik 2. Šiam incidente praradom apie 15 min.
Šiandien finišavom 33'i. Absolučioje įskaitoje preliminariai pakilom į 27'tą vietą.
Dakaras dabar yra tapęs tokiu konkurencingu, kad laukiant kitų nesėkmių rezultato nesugeneruosi. Reikia kautis. Mes kovotojai!
Klaidų nedaro tik nieko nesiekiantys 🙂
Daugiau…
WP1 – 23
WP2 – 26
WP3 – 26
WP4 – 27
WP5 – 25
WP6 – 24
WP7 – 25
WP8 – 24
WP9 – 25
WP10 – 25
WP11 – 33
WP12 – 31
FINISH – 30
Dienos starto pozicija: 22
Vieta Bendroje įskaitoje: 30
Rezultatus ir ekipažų judėjimą trasoje realiu laiku stebėkite:
http://racing.gf.lt
Daugiau…
Tik važiuotume ne automagistrale, o šalia jos
Toks šiandienos greičio ruožas – 542 km. Tai ilgiausia dienos distancija šiemet. Po to dar 181 km iki bivako.
Dar pridėkime, kad vidutiniškai lenktyniausime 3.5 – 4.2 km aukštyje.
Įdomus faktas, kad greičio ruožas vyks aplink didžiausią pasaulyje druskožemį.
Piešiasi vaizdas?
Mus pasitiks, kalnai, serpantinai, smėlis, akmenys, išdžiuvusios upių vagos.
Ši marga puokštė bus pagražinta nenuspėjama orų kaita.
Greičio ruožas prasideda 17.12 Lietuvos laiku. Mūsų startas dar maždaug už pusvalandžio. Daugiau…
Diena 5
Kalnuose gavome saulės ir net sniego. Viršukalnes keitė smėlynai.
Greičio ruože aplenkėme keturis ekipažus. Kylame į viršų Daugiau…
Preliminariai 21.
Žinau, ką važiuodamas jaučia Loeb, Peterhansel ar Gordon. Visą greičio ruožą tik galiniais varomais ratais!!!
UPDATED:
Kaip žinia, šiandien buvo antra maratono diena. Mums būtinai reikėjo susitvarkyti vairo stiprintuvą. Kitaip nebūtume finišavę. Sutvarkėm pakeliui į greičio ruožą.
Pajudėjus link Bolivijos subyrėjo priekinis reduktorius. Mistika. Antra nauja detalė per 2 dienas.
Iki greičio ruožo buvo likę 300 km. Dar 300 km trasoje.
Netikėjau, kad nuvažiuosim. Bet čia noriu padėkoti Toyota'i. Gamina patvarius automobilius 🙂
Į greičio ruožą atvykom likus 2 min iki starto. Tik užsidėt šalmams laiko užteko.
Priemėm sprendimą startuoti tik galine varoma ašimi. Rizikavom, kad iš rikiuotės išėjęs redukorius su savimi pasiims ir greičių dėžę. Bet nebuvo laiko atjungti kardaną.
Ruožas laikui buvo labai techniškas, greitas. Kalnai, serpantinai, upių vagos, fesh fesh.
Seniai norėjau įsigyti galu varomą klasikinį sportinį automobilį. Tai va išsipildė svajonė. Tik labai jau nelaiku…
Toyota geras 4×4 automobilis, bet tikrai nesubalansuotas būti bagiu. Teko perprast valdymą.
Bolivijoje mus pasitiko ir karštis ir liūtys ir kruša ir sniegas. Kalnai, matot. Lenktyniavom 4.6 km aukštyje. Ten būni kaip kontuzytas.
Važiuojant per podiumą dar su Bolivijos prezidentu susitikau. Pakviečiau į Lietuvą 🙂
Trumpa reziume: iš blogiausios įmanomos dienos išėjo visai pusėtina. Ir tai tik todėl, kad ėjom į priekį net ir beviltiškoje situacijoje.
Daugiau…
Startavome iš 30 pozicijos 16:46 val. Lietuvos laiku.
Etapas baigtas. FINIŠAS. Aplenkti 9 ekipažai ir 21 vieta rikiuotėje! Laukite komentaro dar šiandien!
Start – 30 pozicija
Wp1 – 31
Wp2 – 30
Wp3 – 29
Wp4 – 30
Wp5 – 27
Wp6 – 25
Wp6 – 23
Wp7 – 23
Wp8 – 20
Finišas – 21.
Rezultatai realiu laiku: http://racing.gf.lt
Daugiau…
Šiandien turesime įveikti 327 km greičio ruožą ir 314 km bendro naudojimo keliais. Vykstant vis labiau į Šiaurę keičiasi ir gamta. Reikia nepamiršti ir aukščių. Kilsime į 4.6 km virš jūros lygio. Daugeliui mūsų bus ne pyragai.
Tai pirmasis greičio ruožas Bolivijoje.
Geros dienos Jums! Mūsų startas šiandien 16:46 val. Lietuvos laiku Daugiau…
Diena 4
Daugiausiai prie to prisideda karšis, aukštikalnės, techniniai nesklandumai.
Niekas ir nesitikėjo, kad bus lengva. Daugiau…
Šios dvi dienos – maratonas. Reiškia, kad apie 800 km. greičio ruožų turėsime įveikti be komandos pagalbos (palyginimui, tai visų metų Lietuvos ralio čempionatas)
Nusiteikimas šiai dienai – SAFE MODE. Toks džentelmeniškas Toyotai dar nesu buvęs
Pirmus 150 km. kaip Don Kichotai kovėmės su dulkėmis. Apsistumdžius akyse prašviesėjo.
Paskutinius 100 km. tempas krito, turėjom bėdų su vairo stiprintuvu. Iš praėjusių metų žinau pasekmes.
Šiandien 30'ti. Norma turint galvoje visą puokštę. Daugiau…
Pakeliui į greičio ruožą sutikti žmonės ir vaizdai. Auštis kyla, deguonies mažėja, temperatūra krenta. Atvykus į finišą, lauks naktis be mechanikų pagalbos. Daugiau…
Unikali tuo, kad tai pirmoji maratono diena. Maratonas maratone – taip galima pavadinti šį reiškinį. Dabar dvi dienas neturėsime galimybės sulaukti pagalbos iš komandos technikų.
Šiandieną startavę Jujuy (ispaniškai, tariasi – chuchui) finišuosime tame pačiame mieste. Tik atvykę į bivaką savo Toyota žirgą turėsime pastatyti į Parc Ferme (uždarą parką). Jį vėl pamatyti galėsime tik vykstant į 5 dienos startą.
Taip sudaromos dar sudėtingesnės sąlygos sudėtingiausiose pasaulio lenktynėse.
Greičio ruožo ilgis 429 km. Bendra dienos distancija – virš 600 km.
Keisis ir trasos pobūdis. Dabar pradės dominuoti uolėtas ir smėlingas paviršiai.
Kilsime į daugiau nei 4 km virš jūros lygio. Bendras dienos aukštingumas – apie 3.5 km. Brrrrrr…..
Startuosime 15.15 val. Lietuvos laiku. Daugiau…
Diena 3
Be to, teko lenktyniauti su savadarbiu valytuvu.
Nepaisant iššūkių, kurie lenktynes daro tik įdomesnėmis, trasoje tvarkėmės neblogai. Savo greičio dar nedemonstruojame, bet turnyrinę padėtį prieš kitą startą pataisėme.
Daugiau…
Prieš išvažiuojant iš bivuako sužinojau, kad vakar po incidento sudegė valytuvų varikliukas. Artėjo liūtys, supratom, kad kažką turim sugalvot. Atjungę varikliuką, vienam valytuvo gale pritaisėm gumą, kitam virvutę. Tai sugalvojom neefektyvų, bet bent kažkaip veikiantį mechanizmą vairuotojui. Šturmanas liko važiuoti nematydamas trasos.
Dabar greičio ruožas:
Startavom liūtyje. Keliai pažliugę, greiti. Daugybė viražų su besikeičiančia danga. Kalnų serpantinai. Vien trasoj atlikom bent 15 ar 20 lenkimų. Dalyje trasos pliaupė lietus, kitoje sausa kaip parako statinėj.
Negalėjom pademonstruoti viso savo greičio, bet bent pasigerinom rytojaus starto poziciją.
Preliminariai šiandien 30’ti.
Gyvenimas tesiasi. Viena diena kyli, kitą krenti. Karuselė. Mažiau motyvuoti (t.y. ne tiek tikintys) nuleidzia rankas.
Mes, gi, savo kelia žinom.
Keliaujam į bivuaką. Daugiau…
Po pirmo Way Point esame jau 29!
Laikome stabilų greitį:
Ketvirtąjame – 30
Penktajame vejamės – 28 -ti
Šeštasis – stabilus – išlaikėme 28 poziciją.
Finišas – aplenkėme 36 varžovus. 31 -oji vieta šios dienos III etape. Daugiau…
Dėl išplautų kalnų kelių organizatoriai numatytą 314 km greičio ruožą trumpina 120’čia km.
Greičio ruožas mums turėtų prasidėti po 17 val Lietuvos laiku. Daugiau…
Netrukus išjudam į greičio ruožą.
Viena bėda, sudegė valytuvų varikliukas. Dabar nespėsim pakeisti. Tikiuosi, purvo nebus daug. Daugiau…
Diena 2
Lenktynės prasidėjo, lenktynės tęsiasi. Daugiau…
Čia ne ta 🙂
Žadėjau plačiau papasakoti apie 2 Dakar'o dieną.
Visų pirma karvės. Jų buvo 3… Pirmos dvi (čia viena jų) nesukėlė didelių rūpesčių, teko pristabdyti ir apvažiuoti. Trečioji, gi, išniro dulkėse prieš pat Toyota. Greitis tuo metu galėjo būti apie 150 km/h. Myliu gyvūnus. Instinktyviai nusukau i šoną. Dabar galvoju, kad jei būtume to dydžio gyvūna taranavę priekiu, nebūtinai dabar Jums rašyčiau.
Dabar mechanikams reikės pakeisti nemažai kairės pusės detalių. Brangu.
Dar brangiau – laikas, kurį praradom. Mūsų skaičiaviamais apie 40 minučių.
Situacija, kurioje dabar atsidūrėme – 3 Dakar'o dieną turėsime startuoti apie 65 poziciją. Tai reiškia pavojų, pavojų ir dar kartą pavojų. Na bet dabar taip, nieko nepadarysi, krapštysimės.
Istorija su gyvuliu turėjo savo pasėkmių. Dužo ir priekinis stiklas. Pradžioj važiavome su suaižėjusiu, sunkiai matėsi, bet šiek tiek orientavausi. Tačiau, kai įvažiavome į purvo sekciją, supratau, kad teks stoti ir lupti stiklą lauk, nes įdubusio stiklo valytuvai nebevalė. Teko paaukoti dar keletą minučių. Žiurovams, tame tarpe organizatorių TV komandai buvo atrakcija – stebėti kaip kojomis išiminėjamas priekinis Toyota Hilux stiklas.
Greičio ruožo pabaigai, desertui, pramušta padanga, kurią irgi reikėjo sustoti pasikeisti.
Nemaža, tokia, puokštė vienai dienai gavosi.
Visiškai ne pagal planą.
Dakaras – kaip gyvenimas. planuok kiek nori, vis vien gausi netikėtų savo išbandymų. Taip ir mokomės. Reikia išmokti greitai reaguoti į susiklosčiusią situaciją ir priimti sprendimus. Daugiau…
Sunkus, bet finišas!
Apie viską nuo pradžių:
Pirmus 100km viskas vyko ganėtinai sklandžiai. Lenkėme 6 automobilius, buvo pavojinga, bet tvarkėmės. Vienu metu važiuojant apie 150 km greičiu, dulkėse, prieš pat automobilį išbėgo karvė…
Reakcija, bei nenoras sužaloti gyvūną bei save privertė stipriai apgadinti automobilį…
Tai ir dar daugiau padarė mūsų dieną sudėtingą. Dakaras ilgos lenktynės. Atsistosim ant kojų.
Buvo ir daugiau nutikimų. Parašysiu bivuake.
Ačiū, kad esat drauge. Daugiau…
Šiandienos etapą pradėjome iš 36 pozicijos. Greičio ruožo pradžia buvo sėkminga – pakilome į 26 vietą. Tuomet įvyko incidentas, nusmukdęs ekipažą iki 76 vietos. Praradome pusvalandį, tačiau grįžome į kovą. Daugiau…
Antroji Dakar'o diena buvo numatyta, kaip antra pagal ilgumą visose dviejų savaičių lenktynėse. Sekmadienį vakare, dalyvių susirinkimo metu paaiškėjo, kad dėl liūčių
išplautų atkarpų greičio ruožas trumpėja nuo 510 iki 390 km. Dar virš
keturių šimtų kilometrų reikės vykti į naują stovyklavietę. Pirmus šešiasdešimt greičio ruožo kilometrų kilsime į daugiau nei kilometro
aukštį. Antros dienos greičio ruožai, turėtų būti techniški, greiti
žvyrkeliai bei nemažai upių brastų, kurios gali būti patvinusios nuo
neibaigiančių liūčių. Iš bivuako išvažiuojam 14.30 val., o greičio ruože startuojam apie 16 val.
Lietuvos laiku.
Daugiau…
Diena 1
Daugiau…
Pirmasis greičio ruožas, panašu, neivyks dėl oro sąlygų.
Čia žemė su dangum maišosi.
Matomumas (kur mes esam) 30 metrų max.
Tai nėra gera žinia mūsų ekipažui. Patirtis leidžia būti pranašesniais esant ypač prastoms sąlygims.
Na, bet yra kaip yra.
Organizatorių pareiga apsaugoti dalyvių gyvybę ir sveikatą. Nesu tikras dėl priežaščių. Bet tikėtina, kad dėl ypač blogų sąlygų greičio ruožo negalėjo aptarnauti gelbėtojų sraigtasparniai. Jie yra vienintelis greitas būdas pagalbai nelaimės atveju. Daugiau…
Bendras dienos ilgis – 662 km. 258 iš jų greičio ruožas.
Šiandieną mūsų laukia greiti, vingiuoti Argentinos keliai kalnuotomis
vietovemis.
Žinau, kad gyvensime kolegų dulkėse. Tai labai pavojinga.
Greičio ruože startuosime 17.18 val. Lietuvos laiku.
Tegul išmintis lydi mus! Daugiau…
Diena 0 (Prologas)
DRAUGAI ir daug emocijų. Plevėsavo VYTIS
Dakaras startavo. Didelis iššūkis. Smagu, kad pradėjome. Darysime viską, ką galime. PROLOGAS:
Ruožas buvo labai klastingas. Mus stabdė lėčiau priekyje važiuojantis automobilis ir daug dulkių.
Turėjome šiokį tokį stabdžių disbalansą, kurį pajutome važiuodami per brastą. Ji buvo daug gilesnė nei nurodė organizatoriai.
Pamatėme nuskrendančius sparnus. KOSMETIKA – sparnų turime! Sekmadienį atrodysime kaip nauji!
11 kilometrų dar nėra Dakaras. Dakaras prasideda sekmadienį ir tęsis 2 savaites. Daugiau…
Per artimiausias dvi savaites įveiksime apie 10 000 kilometrų karštyje, dykumoje, aukštikalnėse.
Sudėtingiausios planetos lenktynės prasidėjo! Daugiau…
Važiuojam į prologą!
Daugiau…
Ji aktyvi ir labai svarbi.
Svarbi, nes po starto mūsų laikas bus suplanuotas minučių tikslumu, o rezultatai bus skaičiuojami sekundėmis.
Svarbi, nes prologe išsiaiškinsim rytojaus starto tvarką.
Svarbi, nes turime daug draugų, kuriems svarbu tai mes darome.
Ačiū, kad esate drauge! Daugiau…